21 mei 2012 om 07:30:59

Auteur Topic: drachtig ?  (gelezen 77 keer)

Offline Marjohke

• Gast
  • *
  • We lost it all, the love is gone ..
drachtig ?
« Gepost op: 09 september 2010 om 13:01:03 »
hallo,
ik heb sinds vorige week een hamster
& eigelijk is ze nogal dik  .. ik zag vorige week toen we naar het geslacht gingen kijken
dat haar vagina rood was, precies of er een beetje bloed aanzat.
kan het zijn dat ze drachtig is ? ik dacht ookal eens een druppeltje bloed gevonden te hebben op het zaagsel.
dit was niet veel. Ze maakt ook constant een nestje in het zaagsel met wc papier & in haar huisje of haar slaapzakje gaat ze niet in.
Ze is toch echt wel dik terwijl ze nog maar 3 maanden oud is (ze heeft altijd met broertjes & zusjes samen gezeten tot ik ze kocht)

hieronder een foto van haar.  wat denk je ?

Offline milan

• Gast
  • *
Re:drachtig ?
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2010 om 16:30:42 »
Op basis van uw foto is moeilijk te beoordelen, je zou een foto van haar bovenkant of onderkant moeten nemen.

mvg.

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2010 om 18:17:42 »
Wat Milan zegt, zo langszij is het moeilijk te beoordelen. Best even een foto maken van bovenaf gezien.
Nestjes maken en huisjes niet gebruiken is heel normaal voor syrtjes. Mijn syrtje sliep zo goed als altijd in zelfgebouwde nesten, zij hield ook niet zo van huisjes.
Je zal haar wel goed in de gaten moeten houden, want bloedverlies is bij mijn weten niet normaal tijdens de zwangerschap. Dit zou misschien op een baarmoederontsteking kunnen wijzen.
Stinkt je hamster? Gedraagt ze zich vreemd? Eet en drinkt ze normaal?
Groetjes van Nina
Dag José, Henna en Feline

Offline Marjohke

• Gast
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2010 om 09:48:16 »
neen, ik ruik niets verdachts .. ze drinkt wel regelmatig & eten, .. tja, .. ze hamstert alles dus ik denk dat ze dit nadien wel op eet .. ik zal eens kijken voor een foto van haar van bovenaf gezien en als ik ze kan pakken (wat niet altijd lukt) zal ik een foto proberen te maken van haar onderbuikje

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2010 om 13:46:11 »
Je kan ook eens voorzichtig aan haar buik voelen.
Als ze al even zwanger zou zijn, dan zou je de ukjes normaal wel kunnen voelen.
Groetjes van Nina

Offline Marjohke

• Gast
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2010 om 14:42:33 »
hieronder zijn de foto's maar ik weet niet of je er wat aan hebt.

bovenkant:

buikje onderkant:

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2010 om 21:49:37 »
Hmmm, ik weet het niet. Moeilijk.
Vertoont ze speciaal gedrag? En hoe voelt haar buije precies aan?
Groetjes van Nina

Offline Marjohke

• Gast
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2010 om 09:11:16 »
ze vertoont (volgens mij) geen abnormaal gedrag maar ze is wel rustiger als in het begin (misschien omdat ik haar voor ik ga slapen eerst een halfuur in de bal laat rondrennen ?)
& aan haar buikje kan ik niet echt voelen, want daar is ze te snel voor. gisteren wou iemand haar uit de bal nemen & toen nam ze de hamster vast maar liet ze weer vallen, en daarna nam ze haar bij der buikje, maar wat bruut denk ik & toen had Senna haar gebeten .. & serieus want het bloedde hard.. misschien had ze dan pijn ? of is het misschien omdat ze langs boven werd vastgepakt ? In alle geval, ik weet het zelf ook niet. gewoon afwachten of er deze of begin volgende week een nestje komt en anders is ze gewoon te dik en moet ze maar op een klein dieet. :)

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2010 om 15:55:21 »
Nja, moest jij bruut opgepakt worden om vervolgens weer op de grond te vallen om dan wéér bruut opgepakt te worden, dan zou je toch ook es goed bijten.
Je hebt haar ook nog niet zo heel lang, dus ze moet wellicht nog wat wennen aan alle geuren en alle mensen om zich heen ;)
Ja, ik denk dat je inderdaad het beste nog wat afwacht.
Nu, moest ze zwanger zijn, dan zal dit normaal wel een paar dagen voor de bevalling heel duidelijk zijn.
Groetjes van Nina

Facebook Comments