21 mei 2012 om 07:31:20

Auteur Topic: Open brief aan de leden van het Hamsterforum  (gelezen 2160 keer)

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
Open brief aan de leden van het Hamsterforum
« Gepost op: 13 november 2009 om 00:30:16 »
Open brief aan alle leden van het Hamsterforum:

Beste leden,

Op de avond van 12 november heeft er iets heel onaangenaams plaatsgevonden. In juli 2009 hebben wij besloten naar deze locatie te verhuizen omdat het forum toen enkele onaangename verrassingen had teweeg gebracht (er waren advertenties op de pagina's, beperkte mogelijkheden en een duur prijskaartje om uiteindelijk te bereiken wat er moest bereikt worden) waardoor we hadden besloten het forum ergens anders te herbergen.

We hebben dus het forum naar hier verhuisd. Omdat de populariteit de laatste maanden zienderogen heeft toegenomen willen we dus ook onze aangename leden, jullie dus, zeker welkom blijven wensen en de beste omstandigheden aanbieden; en uiteraard, jullie zo goed mogelijk helpen. Daarom zijn we sinds 2 maand terug van start gegaan met een grootschalig project die van deze site een enorme creatieve en volledige inspiratiebron moet maken.

Omdat dit volledig samenhangend was met het forum, was zowel de projectdata als de forumdata vermengd. En hoewel het project nog niet 'publiek' actief is, zijn er al duizenden verschillende al dan niet onrechtstreekse connecties met het forum. Technisch gezien kan het ene dus niet meer zonder het andere.

Maar nu volgt het slechte nieuws... De forumsoftware heeft ons in de steek gelaten, met alle gevolgen van dien. Alle informatie op het forum is verloren gegaan, samen met alle leden. Hierdoor zijn we genoodzaakt om wederom opnieuw te beginnen. Een regelrechte vrijdag de 13de dus. Ik moet het met spijt in het hart melden, want dit forum is een stukje van elk lid geworden, en maakt hechte banden. En die banden wil ik, noch het team, noch vele leden onder jullie niet gebroken zien. Daarom heb ik een degelijke oplossing gecreëerd.

• Vanaf heden werken we met de snelste forumsoftware op de markt
• Jullie krijgen een onbeperkte opslag voor privéberichten
• Ook kunnen jullie vanaf nu een onbeperkt aantal bijlagen posten! Dit kunnen zowel foto's zijn als andere bestanden
• Regelmatig komen er gratis wedstrijden, waardoor jullie cadeaucheques kunnen winnen voor jullie huisdier!
• Binnenkort lanceren we het project, waar iedereen kan in deelnemen om de grootste informatiebron voor hamsters te worden
• Onze trouwste leden krijgen jaarlijks een beloning!

Natuurlijk kunnen al die dingen het oude forum niet vervangen, en de verloren berichten niet terughalen. Daarom wil ik u aantonen dat de wil er is, en dat enkel onze leden en lezers de leegte van het forum terug kunnen vullen.

Alvast dank aan jullie allemaal,

Ash
Namens het hele Hamsterforum-team.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009 om 00:40:50 door Ash »

Offline Sandra-D

• Gast
  • *
  • 2 hamsters: Mickey (Syrtje) & Ukkie (Rusje)
Re:Open brief aan de leden van het Hamsterforum
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2009 om 12:45:35 »
Jeetje wat een gedoe zeg  >:( Ik ben blij dat alles wel weer goed gekomen is en ik ben heel blij dat het forum weer online staat.

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2009 om 12:48:14 »
Ja, het zou zonde zijn om dit forum te laten verdwijnen natuurlijk. Tevergeefs gisteren om backups gezocht, ze zijn allemaal mee de mist in gegaan. Maar ondanks alles, 15 uur werken aan het forum later, staat het er terug  :)

Offline Sandra-D

• Gast
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2009 om 12:50:03 »
15 uur  :o Dat is superlang maar ik ben wel blij dat jullie het gedaan hebben. En hopen dat nu alles weer goed gaat.

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2009 om 12:54:17 »
Wel, vanaf heden worden er elke week backups genomen en geplaatst op een andere locatie, om op die manier te voorkomen dat dit nog eens voorvalt ^^

Offline Sandra-D

• Gast
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2009 om 12:59:08 »
Gelukkig maar  :)

Offline Veerle

• Gast
  • *
    • Hamstery Golden Charm
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2009 om 14:07:46 »
Wel, vanaf heden worden er elke week backups genomen en geplaatst op een andere locatie, om op die manier te voorkomen dat dit nog eens voorvalt ^^

Al doende leert men  ;)
Veerle en de beestenboel

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2009 om 15:36:32 »
Wel... niet volledig  ;D

Er werden voordien ook dagelijks backups genomen, maar die bleven lokaal staan. Nu gaan we gebruik maken van een externe bron, waardoor het niet meer dagelijks kan, maar wekelijks - maar geheel risicovrij natuurlijk.

Het prijskaartje is uiteraard iets duurder, maar op de duur zal daar wel ook nog een oplossing voor komen.

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2009 om 15:53:36 »
Vond het al raar dat ik gisteren niet op het forum raakte.
Ik zou anders voorstellen om het vorige forum (het eerste dan), als noodforum te gebruiken, je weet maar nooit.
Groetjes van Nina
Dag José, Henna en Feline

Offline Emma ♥

• Kameraad
  • get on the floor
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2009 om 17:36:20 »
Géén back-up dus?
let the rain wash all away the pain of yesterday

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2009 om 19:56:21 »
Het heeft geen zin om het oude forum terug te gebruiken, want dan zou dit domein geen zin hebben, alsook zou het ook onmogelijk zijn om enige functies van het project te koppelen aan het forum...

Maar soit, backups worden normaal geregeld door de firma die me de hosting aanbiedt, en het ging blijkbaar om een bug in hun distributiesysteem. Zo'n dingen kunnen gebeuren, en gebeuren ook geen twee keer.

Offline Sharon

• Vriend
    • Zoo Della Luna
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2009 om 20:41:30 »
Wow, ik schrok al toen ik plots niet meer kon inloggen!
Wat een hele gebeurtenis zeg, gelukkig dat het forum nu wel weer toegankelijk is :o