Ik heb ook een vraag hierover. En ik weet niet of ik hier nu een nieuw topic over moet aanmaken.
Dus ik heb mijn nieuw hamstertje nu drie dagen ik heb al gemerkt dat het geen bijter is. Maar oh zoveel angst. Ik heb hem nu twee dagen volledig met rust gelaten en nu wil ik er aan beginnnen.
Maar vanaf dat ik nog maar mijn kot binnenstap vliegt hij in de buizen dus ik kan er onmogelijk iets aan doen. En als ik naar hem kijk begint hij zo hard te krijsen. Terwijl hij in een buis zit en ik er dus onmogelijk aan kan. Wel als ik tegen hem praat snuffelt hij heel de tijd aan de gaatjes van de buizen. Maar dus ik kan niet beginnen met eten geven of hem aan mij laten ruiken want hij komt de buizen echt niet uit. En als hij is wil drinken doet hij dit volledig in 'sluipstand' zo traag heb ik een hamster nog nooit zien stappen en dan een voetstap van mij en hij vliegt volledig weg.
Iemand tips?
Edit:
Ik heb net een buis opengedaan waar hij zat. En hij kwam ineens zonder problemen op mijn hand zitten (zonder eten) toen ik mijn hand weg deed van de buis om hem echt op te nemen. Bibberde hij een beetje maar dit is al over. Ik heb hem een tijdje over mij laten lopen. En toen teruggezet in zijn kooi. Maar toen deed ik iets dom ik wou hem nog snel aaien en mijn hand kwam van boven en hij sprong weer heel bang weg. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen met mijn hamstertje ^^