21 mei 2012 om 07:37:08

Auteur Topic: geslacht  (gelezen 49 keer)

Offline tinie

• Gast
  • *
geslacht
« Gepost op: 13 november 2010 om 18:22:36 »
Hallo,

Als complete hamsterleek die bij de aankoop domweg vergat te vragen van welk geslacht haar eerste (syrische) hamster is, vroeg ik me af of iemand soms duidelijke foto's van beide geslachten online heeft staan zodat ik een referentie heb om te zien of mijn beestje een mannetje of een vrouwtje is?

Ze zeggen wel altijd dat je het duidelijk ziet bij syrische hamsters, maar zonder referentiebeeld ben ik toch absoluut niet zeker.

Kan het trouwens zijn dat je het geslacht pas vanaf een bepaalde leeftijd duidelijk kan zien?

Alvast bedankt!!!

Offline _mona_

• Gast
  • *
Re:geslacht
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2010 om 18:43:31 »
Hier vind je tamelijk duidelijke foto's: http://www.dwerghamster.nl/syrischehamster/geslachtsbepaling/index.php

Je kan het geslacht bepalen door te kijken naar de afstand tussen de anus en de geslachtsopening. Bij het mannetje is dit groter dan bij het vrouwtje. Het achterlijf van een mannetje is puntiger dan dat van een vrouwtje. Een mannetje heeft trouwens al erg snel (na zo'n 4 weken) ballen, dus bij een vent zou je die al moeten zien.
Groetjes van Mona,
van de syrtjes Utah, Quinn & Aiden en van het dwergje Jiro.
Slaap zacht Ramsel, Frodo, Skippy, Joey, Merijn, Pepijn, Yuma & Branco.

Offline tinie

• Gast
  • *
Re:geslacht
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2010 om 00:15:26 »
Dankjewel mona! Ik heb dus een mannetje  :)

Hij was nog vrij jong toen we hem in huis haalden (nu 3 weken geleden) maar ik heb er dus ook niet aan gedacht te vragen hoe oud hij juist was toen we hem kochten. Dom, dom, dom, ik weet het maar ik was zodanig vertederd dat mijn verstand mij een beetje in de steek liet  ;)
Hij is nog veel gegroeid en vooral de afgelopen week leek het er steeds meer op dat hij wel degelijk een hij is.

Facebook Comments