21 mei 2012 om 07:43:37

Auteur Topic: vreemd gedrag  (gelezen 88 keer)

Offline Florette

• Hamsterforum Team
  • Vriend
vreemd gedrag
« Gepost op: 12 februari 2011 om 13:24:02 »
Hallo ! Ik heb gisteren een nieuwe hamster gekocht. Hij is natuurlijk nog wel bang.
Maar op een gegeven moment zat hij ineens zeer vreemd stokstijf voor zich uit te staren zonder een beweging.
Ik vond dit raar en legde mijn hand naast hem. Nog steeds bewoog hij niet, terwijl hij anders altijd wegloopt als hij mijn hand ziet komen. daarna tikte ik hem en bleef hij nog steeds stokstijf zitten. Ik vond dit zeer vreemd dus tikte hem nog wat harder toen ineens leek het alsof hij ontwaakte en sprong helemaal naar de andere kant van de kooi.
En liep eindelijk weg.

Weten jullie wat dit kan geweest zijn, hij leek precies in shock te zitten ofzo. Hij zat bewegenloos volledig recht.

Dit heb ik nooit gezien bij mijn vorige hamster.
Nu zit hij een dagje alleen tot morgenavond (hij staat op mijn kot en ben nu thuis)
Maar ik denk dat dit wel goed is voor de hamster om aan de kooi te wennen.

Offline silke

• Kameraad
  • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    • hamsteryfurryfriends.tk
Re:vreemd gedrag
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2011 om 13:38:05 »
dit heb ik nog nooit gezien.
Misschien moet hij gewoon nog aan de kooi wennen.

Offline Florette

• Hamsterforum Team
  • Vriend
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2011 om 13:55:18 »
Ja misschien nog iets extra, ik had net de verwarming opgezet. En ik heb zo een oude stoof zonder standen. dus het is op of af. Dus het werd toen net warm en als het warm is zet ik die weer af tot het koud word en dan weer op. Misschien dat het door de snel komende hitte was?
Zo een soort van temperatuur shock of iets winterslaap achtig voor dwergjes.

Eigenlijk vond ik het heel vreemd en het maakte me bang. Ik hoop dat iemand hier me toch kan vertellen wat het was.

Offline silke

• Kameraad
  • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    • hamsteryfurryfriends.tk
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2011 om 15:13:38 »
een winterslaap ofzo kan het niet zijn geweest, rusjes gaan niet in winterslaap.
torpor kan het ook niet zijn, dan liggen ze op de grond met hun oogjes stijfgeknepen en hebben ze koud.

ik weet het niet :-\ als je terug gaat kan je kijken of dit weer gebeurt. als dit zo is is het waarschijnlijk door het temperatuurerschil.

Offline Nina

• Hamsterforum Team
  • Kameraad
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2011 om 14:35:49 »
Ach nee, lijkt me niets om je zorgen over te maken hoor :) Hamstertjes kunnen soms schrikken van iets en staan dan een tijdje stokstijf voor zich uit te staren.
Die temperatuurswisselingen lijken me ook geen ramp.
Laat hem gewoon wat wennen, komt wel goed :)
Groetjes van Nina
Dag José, Henna en Feline

Facebook Comments