hoe oud zijn je zonen? voor kleine kinderen (tot 10 jaar) is een syrische hamster beter omdat ze steviger zijn bij het oppakken. de minimummaten zijn 50X3 voor een dwergje en 60X40 voor een syrische hamster. dit zijn echt wel de minimummaten, groter is altijd beter! als bodumbedekking gebruiken de meeste mensen houtkrullen, dit omdat het goedkoop is en de hamster een een leuk nestje mee kan maken. in de winkel kan je ook nestmateriaal kopen zoals hamsterwatten. koop dit
niet! gewoon toiletpapier werkt even goed of je kan ook van die gekleurde papierstrookjes kopen in de winkel. je hebt ze in verschillende kleurtjes. of de kooien naast elkaar kunnen of niet hangt af van de kooi en de hamsters. als de hamsters geen last hebben van elkaar an niet aan elkaar kunnen, dan kunnen de kooien prima naast elkaar geplaatst worden. om plaats te besparen kan je de kooien ook op elkaar plaatsen (enkel als het traliekooien zijn). je vertelde dat de kooi helmaal in orde is met toebehoren, let er op daty het radje dicht is. met een open radje kan je hamster zijn pootje pijn doe, geen leuk zicht.
je hebt ook campbelli dwerghamsters, wanneer je die bij een goede fokker haalt zijn ze ook heel lief! je hebt ze in meer kleuren en vlekken. deze soort kan samen in 1 kooi gehouden worden en lijkt heel erg op de russische dwerghamster.
ik geloof dat ik alles verteld heb, als ik iets vergeten ben mag je altijd nog vragen stellen

o, ja een goede fokker van campbelli dwerghamsters is
http://hamsterydesnoezeltjes.nl/ op haar website kan je ook heel veel informatie vinden.