23 februari 2012 om 03:02:31

Auteur Topic: hamster in chock na dierenarts  (gelezen 565 keer)

Offline Florette

• Hamsterforum Team
  • Vriend
hamster in chock na dierenarts
« Gepost op: 08 december 2011 om 15:59:07 »
ik ben net terug van de dierenarts met mijn hamstertje. Ze had overal wonden.
Blijkt dat ze een soort van mijt had, dierenarts kon niet juist zien wat.
Nu moet ze behandeld worden met spuiten. Maar na de spuit is volgens mij mijn hamster in shock gegaan. Ze ligt volledig stil, maar ademt nog.
Kheb hem mee naar huis genomen in mijn handen om hem warm te houden. En hierthuis in zijn nestje gelegd. Maar nu is hij beginnen schudden en maakt rare geluidjes.

ik heb eigenlijk echt spijt da ik naar de dierenarts ben gegaan, van die wonden leek hij amper last te hebben en nu ligt hij hier precies te sterven. En al die stress dat hij kreeg bij de dierenarts.

Ik voel mij nu echt heel schuldig, voor wa ik da beestje laat doormaken.
De dierenarts zei dat hij morgen weer gezond en actief moest zijn. Maar ik moet nog drie spuiten gaan halen.
En als dit elke keer weer zo gaat gaan, wil ik het liever niet.

Ik wil mijn hamster echt nimmer zoveel stress aandoen.

Wat moet ik doen?

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
Re: hamster in chock na dierenarts
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2011 om 18:39:16 »
De hamster indekken en op een warme plaats houden (+/- 23°C). Het kan zijn dat je diertje een beetje in shock is, maar normaal gezien zou dat maar een 10-15 minuten mogen duren. Als het langer duurt, toch maar eens een andere dierenarts bellen.

Offline Florette

• Hamsterforum Team
  • Vriend
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2011 om 19:35:05 »
Twee minuutjes na dat ik dit berichtje heb geschreven is hij gestorven. Ik had hem ook in mijn handen liggen. Ik ben blij dat hij zo snel is gegaan en niet heel de nacht heeft moeten pijn leiden.

Alleen vraag ik mij af hoe het kan dat hij nu plots dood is gegaan. Stress, of de spuit? Want na elk deel van het onderzoek werd hij zeer agressief en zag je dat hij in de war was. Maar tijdens dat de dierenarts de spuit aan het geven was is hij in elkaar gezakt, opgerold in een bolletje en begin slapen. Tot dat ik weer thuis was en hij raar begon te ademen wat begon te schudden. En toen in mijn handen is gestorven.

Ik heb het gevoel da als ik ni naar de dierenarts was geweest hij nog wel veel langer had kunnen leven...

Offline Ash

• Hamsterforum Team
  • Vriend
  • *
    • Hamsterwiki
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2011 om 10:47:25 »
En is die dierenarts gekend van met hamsters te werken?
Want velen onder hen behandelen "hamsters", maar kennen er niets van...

Facebook Comments