Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Sharon.
Een of twee nestjes per jaar is in mijn ogen ook geen hamstery, dat zijn dan meer pretnestjes.
Verder zou ik graag willen dat je een lange post maakt met daar alles in dat je qua voorbereidingen hebt ondernomen, wat je weet over hamsters en vooral welke hamsters je nu eigenlijk wil gaan fokken en op welke kleuren (en vachtstructuren) je je wil richten. Wat zijn de criteria waaraan toekomstige baasjes moeten voldoen, wat als je niet genoeg baasjes vindt (want je vriendinnen, of toch zeker hun ouders, zullen niet staan springen om uit elk nestje een hamster te kopen, denk ik zo), welke kooien heb je tot je beschikking? Wat doe je wanneer de mama ziek wordt en dringend naar de DA moet? Heb je ook al gedacht aan het feit dat de moeder alle jongen zou kunnen doodbijten en dat je dan allemaal halve ukjes in de kooi kan vinden?
Een lange post dus met je fokkersbeleid, zodat we kunnen zien dat je je er al helemaal op hebt voorbereid, want nu heb ik de indruk dat je gewoon zomaar een hamstery wil beginnen omdat dat leuk is, en dat lijkt mij nu ook weer geen juiste ingesteldheid.
Sorry dat dit allemaal zo negatief overkomt, maar ik heb al veel mensen zien langskomen (vnl. op het NL HF) die van de daken schreeuwen dat ze een hamstery gaan oprichten, en dat terwijl ze niets kennen van genetica, kleuren, ziektes, complicaties... En dus ben ik dat wel wat beu. Als je mij kan bewijzen dat je hier heel goed hebt over nagedacht en dat je (zo goed als) alles weet over genetica is het geen probleem voor mij, maar nu heb ik eerlijk gezegd die indruk dus niet.
Maw, ik wil je niet aanvallen, ik ben gewoon zeer sceptisch, waarvoor sorry.